Veelgestelde vragen Woningisolatie

Heb je een vraag over ons aanbod voor woningisolatie? We beantwoorden hier de meest gestelde vragen over spouw-, bodem en vloerisolatie.

  • Over woningisolatie

    • Welke vorm van isolatie is de beste keuze voor mij: isolatie van de muren, het dak of de vloer?

      Doe de Woningtest en ontdek welke vorm van isolatie het meest geschikt en besparend werkt voor jouw huis, zowel voor het milieu als je portemonnee.

    • Hoe gaat de isolatieactie in zijn werk?

      Stap voor stap:

      1. Doe de Woningtest om te controleren of jouw huis geschikt is voor spouwmuurisolatie, bodemisolatie en/of vloerisolatie.
      2. Schrijf je na deze test geheel vrijblijvend in voor de collectieve inkoopactie van de isolatie naar jouw keuze. Vervolgens ontvang je per e-mail een welkomstbericht van onze leverancier Nederland Isoleert.
      3. Nederland Isoleert stelt vervolgens een offerte op maat op. Dit kan ongeveer twee weken duren. Na het ontvangen van de offerte wordt er telefonisch contact met je opgenomen. Tijdens dit telefoongesprek is er gelegenheid om de offerte door te nemen, deze eventueel te wijzigen en aanvullende vragen te stellen.
      4. Vervolgens heb je een maand de tijd om de offerte digitaal goed te keuren. Als je akkoord gaat met de offerte, neemt Nederland Isoleert telefonisch contact met je op om de werkvoorbereiding in te plannen. Daaruit zal blijken of je woning geschikt is voor de gekozen isolatieoplossing. (Is dat niet het geval, dan vervalt de offerte. Hier zijn geen kosten aan verbonden.)
      5. Als je woning geschikt is voor isolatie, kan er direct een afspraak worden gemaakt voor het uitvoeren hiervan.
      6. De werkzaamheden zullen tot ongeveer 10 weken na de werkvoorbereiding plaatsvinden. De factuur ontvang je na afloop van de werkzaamheden en moet binnen zeven dagen worden voldaan.
    • Waarom hebben jullie Nederland Isoleert gekozen als leverancier?

      Wij hebben voor Nederland Isoleert gekozen vanwege een combinatie van factoren: hun landelijke dekking, goede klantenservice, scherpe prijs en vanwege de duurzaamheid en kwaliteit van het materiaal waarmee zij werken.

    • Waar kan ik de actievoorwaarden vinden?

      Dit zijn de actievoorwaarden van de woningisolatieactie. Bekijk ook de algemene leveringsvoorwaarden van de leverancier Nederland Isoleert.

    • Wordt mijn huis meer waard door deze aanpassingen aan mijn huis?

      Ja, de waarde van je huis kan flink stijgen. Door je woning goed te isoleren kun je een beter energielabel krijgen. Isoleren is daardoor niet alleen een goede zet als je nog lange tijd in een woning woont, maar kan ook bij verkoop van de woning een voordeel zijn.

    • Wat is het verschil tussen jullie actie en andere isolatieacties?

      Bij de acties van Natuur & Milieu kan iedereen meedoen en wij ontzorgen je volledig: we bieden een totaalpakket. Bovendien hebben we gecontroleerd dat niet alleen de prijs aantrekkelijk is, maar dat ook de materialen van goede kwaliteit en duurzaam zijn, dat de leverancier een goede klantenservice heeft en controleren wij steekproefsgewijs de kwaliteit van de installaties, zodat je ook daarvoor een waarborg hebt.

    • Ik heb een bedrijf, kan ik ook meedoen?

      Ja, ook bedrijven kunnen meedoen met deze actie.

    • Kunnen VVE’s ook meedoen?

      Ja VVE’s kunnen ook meedoen als alle deelnemers akkoord zijn.

    • Ik woon in een huurhuis, wat kan ik doen om mijn huis goed te isoleren?

      Huurders kunnen ook meedoen met een ondertekende verklaring van de eigenaar.

    • Als er problemen zijn, bij wie kan ik dan aankloppen?

      Voor problemen of klachten over isolatie is Nederland Isoleert het eerste aanspreekpunt. Zij hebben hier een speciale klantenservice voor. Je kunt natuurlijk ook altijd Natuur & Milieu aanspreken. Nederland Isoleert en Natuur & Milieu zullen onderling ook veel contact hebben over eventuele problemen en klachten.

      Heb je technische vragen of onverhoopt klachten over de woningisolatie, je offerte of over de uitvoering van de isolatiewerkzaamheden, neem dan contact op met de klantenservice van de leverancier Nederland Isoleert. Je bereikt ze op: contact@nederlandisoleert.nl. Bellen kan ook via 0800-5336752.

      Heb je algemene vragen over slimwoner.nl zelf, neem dan contact op met Natuur & Milieu via onderstaand contactformulier, of direct via betereenergie@natuurenmilieu.nl.

    • Ik heb mij aangemeld voor de isolatieactie, maar wil er toch vanaf zien. Kan dat? En wat daarvoor moet ik doen?

      Dat kan. Na aanmelding krijg je eerst een vrijblijvende offerte. Daar kun je nog van afzien, bijvoorbeeld wanneer na inspectie blijkt dat je woning niet geschikt is.

    • Hoeveel geld gooien we jaarlijks weg omdat ons huis niet is geïsoleerd?

      Een slecht geïsoleerd huis gebruikt per jaar 2.200 m3 gas voor verwarming terwijl een goed geïsoleerd huis 700 m3 gas verbruikt. Dat scheelt wel 975 euro op jaarbasis. Denk daarbij behalve aan spouwmuurisolatie ook aan isolatieglas, dak- en vloerisolatie.

    • Wie garandeert de kwaliteit van het werk?

      Nederland Isoleert garandeert de kwaliteit van de isolatie voor minimaal 10 jaar.

    • Kan ik ook zelf de leverancier benaderen voor een offerte? Waarom zou ik via Natuur & Milieu bestellen en niet rechtstreeks?

      De geselecteerde leverancier werkt alleen met collectieven. Je kan dus niet individueel via Nederland Isoleert je woning laten isoleren. Er zijn natuurlijk wel andere aanbieders op de markt. Het voordeel van deze actie is dat je zeker weet dat je een goede, duurzame en voordelige aanbieding krijgt en dat je huis zonder zorgen wordt geïsoleerd.

Mede mogelijk gemaakt door:
  • sponsor
  • sponsor
  • sponsor